India dalam 20 gambar

India adalah salah satu tempat paling berpotensi yang telah saya bawa ke. Walau bagaimanapun, kadang-kadang saya hampir merasakan seolah-olah terlalu banyak untuk memotret ... sesuatu di sepanjang garis beban deria mungkin cara terbaik untuk menggambarkannya. Untuk mencuba dan berkongsi seberapa banyak yang mungkin dengan anda mengenai pengalaman saya di utara India, saya telah mengambil dua puluh gambar dari masa saya di India yang saya fikir paling baik mewakili di mana kita melawat dan budaya yang kita alami (saya mengembara bersama rakan saya Emma ).

Mereka mungkin bukan gambar saya paling bangga menjadi penggemar filem filem, tetapi telah mengamalkan semua gambar saya dari perjalanan, ini adalah yang saya rasa mempamerkan masa saya di India yang terbaik. Ia adalah destinasi yang benar-benar unik bagi sesiapa sahaja untuk dikunjungi dan di mana-mana orang harus pergi jika mereka mendapat peluang. Jadi di sini anda memilikinya, India dalam dua puluh gambar!

1. Delhi dalam Tuk Tuk

Saya dapati ini menjadi cara terbaik untuk melihat Delhi. Sewa pemandu untuk waktu petang dan lihat pemandangan itu. Semua pemandangan agak tersebar dan ini juga merupakan cara untuk meneroka tetapi tidak perlu menahan panas dengan berjalan-jalan.

2. Teh Chai

Teh Chai adalah di mana-mana sahaja. Maksud saya di mana-mana! Anda akan dihentikan di tepi jalan di tengah-tengah mana-mana dan seseorang akan menawarkan teh chai. Anda harus selalu menerimanya kerana ia secara terang-terangan benar-benar lazat dan kos kira-kira lima rupee, tawar-menawar.

3. Majlis Bunga Gangga

Kami mengambil bahagian dalam upacara yang sangat ajaib di tepi sungai Ganges pada suatu petang. Kami mengambil pelayaran bot petang di sepanjang Gangga dan kemudian menyaksikan majlis Hindu dilakukan, pada akhir upacara kami menyalakan lilin dan membuat sedikit permintaan dan doa sebelum menyampaikan lilin dan bunga ke Gangga.

4. Percetakan dakwat sayur-sayuran

Jaipur terutama dikenali kerana cetakan dakwat sayur-sayuran, kami cukup bernasib baik untuk mencuba sendiri apabila kami terjumpa sebuah gudang. Mereka tangan mencetak kapas dengan blok dan ia memukau untuk menonton.

5. Princess Turrets dan Fortresses yang Indah

Terdapat begitu banyak istana dan kubu di Rajasthan, kami menjelajah lebih banyak daripada yang saya boleh bergantung pada kedua-dua tangan. Bagaimanapun, ia memberikan peluang utama untuk bersuara sekejam dan berpura-pura kami adalah puteri.

6. Cili segar dan rempah

Anda akan berjalan di pasar dan terkena bau rempah dan cili. Bau cili akan membuat anda batuk dan mata air anda - ia cukup hebat!

7. Henna

Ah henna, bagaimana saya merindui kamu. Saya memuja reka bentuk henna. Saya menghabiskan seni saya Tahap dengan rumit membuat mereka berulang kali. Walau bagaimanapun, yang terbaik adalah yang terbaik di India. Kami mempunyai tangan dan kaki kami di-benang oleh seorang gadis berusia 16 tahun dan saya menyukainya. Juga, periksa lucah pintu di belakang (saya mahu mengeluarkannya dan bawa pulang).

8. Lakeside Blessing

Di Pushkar anda boleh diberkati oleh tasik oleh seorang imam, anda perlu berhati-hati kerana sesetengah penipuan tetapi lelaki kami adalah urusan sebenar. Anda diberkati dan menghilangkan karma buruk anda. Saya tidak beragama tetapi saya merasakan kejelasan besar sepanjang pengalaman dan mencadangkannya kepada semua orang.

9. Makanan lazat

Satu perkara yang tidak ada kekurangan adalah kari luar biasa. Anda akan menemui semua jenis masakan yang berbeza di India Utara. Satu kegemaran saya adalah hidangan yang digambarkan di atas, ia dipanggil 'thali' dan ia terdiri daripada campuran hidangan termasuk nasi, dahl dan jari wanita! Keseluruhan plat ini bernilai £ 1 untuk isi semula tanpa had!

10. Warna Indah

India penuh warna yang indah, di mana sahaja anda melihat. Dari saris wanita ke dinding bangunan, warna adalah sesuatu yang India sangat baik. Saya dapati pintu ini di tepi jalan di Pushkar.

11. Perjalanan Perjalanan Ganges Sunrise

Kami mengambil perjalanan pagi, bermata pagi pada pukul 5 pagi, untuk melihat matahari terbit di atas sungai Gangga. Ia cantik dan saya tidak akan pernah melupakan pengalaman itu.

12. Orang cantik

Orang-orang India adalah apa yang membuatnya istimewa, mereka ramah, mereka ingin tahu dan mereka cantik. Anak lelaki ini adalah anak bongsu seorang lelaki yang menyambut kami ke rumahnya untuk makan siang suatu hari.

13. Tailor India

Ah jahit India, masa lalu kegemaran saya. Pilih fabrik anda, reka bentuk item anda dan penjahit akan mengambil ukuran anda dan menghantarnya ke bilik hotel anda pada malam yang sama. Lelaki ini terletak di serangkaian lorong, lorong sempit di meja kecil dan dia membuat pakaian yang paling indah.

14. Kemewahan sedikit di tengah kegilaan

Ini adalah peringatan kecil saya bahawa terdapat kemewahan di kalangan kegilaan, kami menghabiskan hari terakhir yang juga hari jadi saya di sebuah hotel mewah di Delhi. Ia berasa sedikit surreal selepas menghabiskan 3 minggu di penginapan asas tetapi saya suka setiap detik daripadanya.

15. Mengambil di bandar dari atas

Ini telah diambil di Jodhpur dari Kubu Mehrangarh, terdapat pemandangan yang paling indah ke bandar dari sana. Jodhpur dikenali sebagai Blue City, anda mungkin boleh katakan kenapa dari warna di kejauhan.

16. Selamat Datang Bunga Garlands

Kami tinggal di rumah di tengah-tengah sebuah kampung kecil bernama Tordi Sagar di Rajasthan. Pada saat kedatangan kami disambut dengan bunga bunga indah ini. Pada ketika itu saya memutuskan saya ingin disambut dengan cara ini di mana-mana saya pergi.

17. lawatan Taj Taj Sunrise

Ini adalah salah satu yang paling tidak dapat dilupakan dari perjalanan kami. Menonton matahari terbit di atas Taj Mahal yang sangat kosong adalah luar biasa. Saya juga sangat bangga dengan foto ini kerana tidak ada pelancong lain yang melihatnya!

18. Mengembara melalui India dengan Kereta Api

Kami menghabiskan sebahagian besar masa kami di kereta api atau bas untuk mengelilingi utara. Ini telah diambil dalam perjalanan kami ke Jaisalmer, merebak melalui padang pasir India. Ia adalah perjalanan yang sangat berdebu!

19. Makan tengah hari di Kuil Sikh

Ini adalah Kuil Guru Dwara Bangla Sahib, sebuah kuil Sikh di Delhi, di mana kami pergi untuk makan tengahari. Setiap waktu makan tengah hari mereka menyediakan makan tengah hari untuk beribu-ribu orang, dan ia adalah DELICIOUS.

20. Lembu India

Akhir sekali, lembu-lembu India. Saya tidak boleh melakukan jawatan tanpa memasukkan mereka. Lembu dianggap suci di India dan oleh itu mereka dibenarkan berkeliaran dengan bebas. Anda akan menemui mereka di tengah-tengah jalan, berjalan jalan-jalan kediaman atau hanya bersantai di tepi jalan.

Tonton video itu: Jaha Tum Rahoge. Maheruh. Amit Dolawat & Drisha More. Altamash Faridi. Kalyan Bhardhan (Disember 2019).